به گزارش خبرگزاری جام جم


كمك به انتشار و فروش كتب‌ ايراني در جهان
گروه فرهنگي «باقيات» آثار مكتوب ناشران و نويسندگان ايراني را در فروشگاه هاي جهاني ارائه مي كند

جام جم آنلاين: يكي از راه‌هايي كه مي‌توان در جامعه امروز بر جنگ نرم غلبه يافت، حضور در مجامع جهاني و معرفي آثار فرهنگي و ارزشي ايراني اسلامي است كه لزوم آن بيش از گذشته احساس مي‌شود.

اين‌روزها يكي از جوان‌هاي خوشفكر ايراني با راه‌اندازي سايتي فرهنگي كه اشاعه‌دهنده توليدات مكتوب داخلي است، توانسته در اين راه قدمي موثر بر دارد.
گروه فرهنگي خدماتي «باقيات» امكان حضور آثار مكتوب ناشران و نويسندگان ايراني به صورت چاپي، الكترونيكي يا حق رايت در شبكه‌هاي فروش جهاني كتاب «آمازون» را بدون احتياج به حضور شخص ناشر و نويسنده فراهم كرده است.

محسن رحماندوست كه دانشجوي دكتراي مديريت دانشگاه صنعتي مالزي است، اين موسسه را راه‌اندازي كرده تا بتواند در آن به فعاليت‌هاي فرهنگي بپردازد.

او در گفت‌و‌گو با جام‌جم درباره اين خدمات و شروع فعاليت اين گروه توضيح مي‌دهد: گروه فرهنگي باقيات با هدف چاپ آثار ارزشمند ايراني در خارج از كشور و نشر جهاني آنها همزمان با ميلاد امام عصر (عج) در نيمه شعبان امسال شكل گرفته است. گروه فرهنگي باقيات خدمات خود را براي فراهم كردن امكان معرفي، انتشار و توزيع جهاني محصولات مختلف فرهنگي ارزشي تحت نام باقيات راه‌اندازي كرده است.

او مي‌افزايد: باقيات در رويكردي نوين با برقراري ارتباط موثر حرفه‌اي با رابط شركت بين‌المللي آمازون، امكان انتشار، معرفي و توزيع جهاني آثار فرهنگي ارزشي داخل كشور را به زبان‌هاي مختلف از جمله فارسي، عربي، اردو، انگليسي و… فراهم كرده است. به اين ترتيب محصولات ناشران و موسسات مختلف اعم از كتب، سخنراني، مداحي، فيلم آموزشي و آثار فرهنگي از اين دست، مي‌تواند ضمن حفظ تمامي حقوق مادي و معنوي براي آن موسسات توسط پايگاه‌هاي مختلف شركت آمازون در كشورهاي آمريكا، انگليس و آلمان توليد و توسط فروشگاه‌هاي زنجيره‌اي عرضه كتاب و ديگر محصولات فرهنگي و وب‌سايت‌هاي تخصصي مربوط به حق‌جويان معرفي يا براي ايشان در سراسر جهان به صورت محموله پستي ارسال شود.

به گفته رحماندوست، با به‌كارگيري اين شيوه ديگر لازم نيست ناشران همچون سابق به صورت چمداني اقدام به ارسال كتاب به نمايندگي‌هاي خارجي خود يا ناشران ديگري كنند و از طريق رابط‌هاي ما در آسيا، آمريكا و اروپا مي‌توانند با نازل‌ترين هزينه، كتاب خود را به صورت نسخه‌اي يا رايت به فروش برسانند.

از مزاياي توزيع جهاني كتاب به روش باقيات، علاوه بر حضور در بازارهاي بين‌المللي از طريق بزرگترين و معتبرترين فروشنده محصولات فرهنگي در جهان، مواردي همچون عدم نياز به صرف هزينه بالاي چاپ كتاب حتي براي يك بار، عدم نياز به پاسخگويي دائمي به پيام‌هاي درخواست‌دهندگان و حل مشكل دريافت پول از حساب‌هاي بين‌المللي مشتريان است.

او همچنين درباره سرعت نقل و انتقال كتاب و محصولات فرهنگي در اين سيستم توضيح مي‌دهد: از ديگر مزاياي خدمات باقيات، سرعت بالاي ارسال كتاب به سفارش دهنده طي دو تا سه روز، عدم نياز به پرداخت هزينه‌هاي گزاف پستي با امكان حمل رايگان، حل مشكل دريافت درآمد حاصل از فروش كتاب‌ها، دريافت معادل ريالي و امكان اصلاح ايرادات متني و جلد كتاب در كمترين زمان و با هزينه كم است. فروشگاه‌هاي زنجيره‌اي، سايت‌ها و شركت‌هاي بسياري هستند كه از طريق آنها، گروه باقيات محصولات ارزشي ناشران و نويسندگان اعم از آثار مكتوب، شنيداري يا تصويري را معرفي، توزيع و به فروش مي‌رسانند.

www.jamejamonline.ir/newstext.aspx?newsnum=100831208391
www.magiran.com/ppdf/nppdf/2835/p0283535890081.pdf

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *